شنبه ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ | Sat 18 May 2024
    برای اطلاع از تعرفه هزینه تبلیغات در باشگاه خبری فراساحل با ما تماس بگیرید
    جهت انتشار رایگان اخبار فعالیت های شرکت خودتان در حوزه صنعت فراساحل با ما تماس بگیرید
    باشگاه خبری فراساحل؛ مرجع تخصصی انتشار اخبار صنعت فراساحل ایران و جهان
Breaking News
سرخط اخبار چهارشنبه ۳۰ دی ۱۳۹۴ ، ساعت ۱۰:۱۰:۲۸

تا اواسط بهمن ماه
پالایشگاه فازهای ٢٠ و ٢١ آماده دریافت گاز می‌شود

باشگاه خبری فراساحل: سرپرست فازهای ٢٠ و ٢١ پارس جنوبی با بیان اینکه یک ردیف از فاز ٢١ امسال وارد می‌شود گفت: پالایشگاه فازهای ٢٠ و ٢١ از اواسط بهمن ماه آماده دریافت گاز خواهد شد. به گزارش باشگاه خبری فراساحل و به نقل از شانا علیرضا عبادی با بیان اینکه یک ردیف از فاز ٢١ امسال وارد می‌شود، تصریح کرد: باتوجه به این که بخش دریا هنوز آماده نیست و سال آینده تکمیل می‌شود؛ چنانچه شرائط جوی مناسب باشد پالایشگاه را با گاز فازهای ٦ تا ٨ راه‌اندازی خواهیم کرد. وی افزود: هم‌اکنون درحال انجام تست‌های نشتی واحدهای شیرین سازی پالایشگاه فازهای ٢٠ و ٢١ هستیم که به محض نهایی شدن این تست‌ها، آماده دریافت گاز خواهیم بود.


عبادی خاطرنشان کرد:‌ هم اینک پالایشگاه خشکی برای دریافت گاز آماده است، اما بخش دریا به دلیل تحریم‌ها و ممانعت از ورود برخی کالاها مقداری عقب مانده است که با اجرایی شدن برجام امیدواریم بزودی شاهد ورود این کالاها باشیم. سرپرست فازهای ٢٠ و ٢١ ابزار امیدواری کرد که تست‌های نشتی واحدهای شیرین سازی اواسط بهمن‌ماه امسال به پایان برسد و پس از آن آماده دریافت گاز باشد. به گفته عبادی در حال حاضر پالایشگاه خشکی، سکوها و خط لوله فازهای ٢٠ و ٢١ به ترتیب از پیشرفت ٨٤ درصدی، ٨٣ درصدی و ٨٦ درصدی برخوردارند. هدف از توسعه فازهای ٢٠ و ٢١ روزانه ٥٠ میلیون مترمکعب گاز تصفیه ‌شده برای مصارف داخلی، بازیافت سالانه یک میلیون تن گاز اتان قابل مصرف در صنایع پتروشیمی، بازیافت سالانه ١,٠٥ میلیون تن گاز مایع مرغوب برای صادرات، تولید روزانه ٧٥٠٠٠ بشکه میعانات گازی گوگرد زدایی شده و تثبیت‌ شده برای صادرات، بازیافت روزانه ٤٠٠ تن گوگرد برای صادرات است.



  کد خبر : 1045
  ارتباط با سردبیر : info@opc.ir
 

توجه :

در زمینه‌ انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است :
  • لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «OPC» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • «OPC» از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
اظهار نظر در خصوص این خبر :